Helgen i Brände!

Hejsan!

Har haft en underbar helg hemma i Brände med familjen. Kom hem i fredags på kvällen. Då blev det att fixa middag, lr var mest Linnea och Elin som gjorde den. Men blev iaf Lax och potatis och grönsaker i ugn som jag och Linnea bjöd på. Alla var då nöjda och tyckte det var gott. Sen gjorde vi inte så mkt mera på fredagen kl. var rätt mkt.

Lördagen

Klev upp innan 11 väntade på att alla skulle kliva upp eftersom vi skulle fira farsdag. Elin tog sig inte upp förrän halv1 typ. Men blev iaf två sorters tårtor en som Elin baka och en som Linnea bakade sen bjöd jag på sockerkaka och muffins. Pappa fick en skjorta, en kofta och lotter.

Sen efter fikat gick jag, Linnea, pappa, Ditte och Busan på en långpromenad på 1h ungefär. Pappa visade en ny väg i skogen så det var nice.

Sen hemma blev det bankat kött och rotsaksgratäng som mamma och Elin fixade iordning. Och det var hur gott som helst. Sen bestämde mamma och pappa att de skulle dra på dans i Skellefteå. Eftersom de inte kommer ha tid på länge eftersom mamma ska jobba. Sen drog Daniel till Skellefteå oxå så blev bara jag, Linnea, Elin, Ditte, Busan, Chilli och Curry hemma.Jag och Elin spelade kort i några timmar.  Jag och Linnea såg "Så mycket bättre" kl 20 sen blev det att se "Fantastic 4" efter det. Vi hade gjort orning gurk- och morotstavar, dip sen hade de lite godis hemma oxå. Sen gick jag och Elin ut med Ditte och Busan efter 12 sen gick jag i säng efter det.

Tårtorna

Tårtan Elin gjorde!



Den Linnea gjorde!



Pappa, Ditte, Linnea & Busan!

Söndagen

Idag har jag käka lite tårta från igår. Gått en längre promenad med mamma, pappa, Linnea, Elin, Ditte och Busan. Käkat rester till middag, packat. Fått skjuts in till stan och handlat på maxi. Nu har jag beställt en ny almanacka från personligalmanacka.se rekommenderar verkligen deras almanackor de är hur bra som helst.



Elin, Linnea, Ditte, mamma & Busan!



Älskar min familj!

Nu ligger jag i sängen och kikar på "The holiday" och har druckit en smootie.

Det sämsta med helgen är att det börjat snö och blivit kallare! Man har ju blivit bortskämd av värmen!

//Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0