Tisdag

Hejsan!

Idag har jag hunnit skjutsa lillasyrran till tandläkarn. Även lurat henne 6trappor upp eftersom jag trodde hon skulle på våning6.. Väl där känner hon inte igen sig.. Hon kom på att hon skulle bara på våning4 så vi skulle ta hissen ner men jag sa att vi inte skulle hinna eftersom hissen var på -1 så det blev 2 trappor ner. Vi kom dit precis 11.40 när hon hade tid, så tandläkarn kom och ropade upp henne på en gång. Jag satt och väntade i 20 min.

Då ringde mamma och berättade att kvartersvärden mailat att vi hade stört igår kväll osv. Sanningen är den att vi skrattade och Elin slog i bordet vid 23.30 igår.. Sen kom en tant och plingade på.. Feg som jag är vågade jag inte öppna så lät henne plinga där... Efter ett tag gick hon och man hörde hon gick in i en lägenhet.. Efter det var vi knäpptysta då hör man vid 1tiden att någon bankar och hammrar som fan och att någon skriker... Och det hade vi även hört innan tanten var och plingade på hos oss... Men enligt kvartersvärden så hade dom som ringt och klagat sagt att oljudet kom från lägenheten längst upp och i mitten.. Vilket är våran lägenhet... Men är ju konstigt att vi inte skrikit och hammrat som de ringt och klagat och sagt att vi gjort...

Blir irriterad när folk tar förgivet att det är de unga som lever om... Aja, hyresvärden sa iaf att han skulle undersöka det och att om vi inte gjort nått ska vi inte ta åt oss heller. Dessutom tror han inte att det vart för att vi skrattade och att Elin bankade i bordet. Men vi ser väl.. Kostar tydligen 900kr om störningsjouren rycker ut och det måste man betala själv...

Vi har ändå bott här i lägenheten sen juli 2010 så vi är ju inte direkt nyinflyttade.. och vi lever inte om mera nu än vad vi gjorde då..

Jag har även hunnit vara på mötet på Lernia där lernia berättade om sina utbildningar de har.
Sen powernapat och sett OTH.
Vid 17-tiden skjutsa jag Elin till bussen.
Nyss käkade jag middag, blev stuvade grönsaksmakaroner med korv.

Nu blir det att dra på IKSU och gymma ben, blir nytt träningsprogram som Linnea fixat.

Sen blir det att se Desperate housewives!

Pusshej!
//Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0