Måndag1Oktober!

Hallå!
 
Alltså tiden springer förbi med världens fart. Jag hinner inte med, känns som det var nyss jag hade jobbat klart för sommaren och skulle börja på undersköterskeutbildning. Men är ändå skönt att tiden går fort så jag snart är klar med utbildningen och kan börja söka jobba och förhoppningsvis få ett jobb.
 
Har så mycket grejer jag vill kunna göra som jag bara kan om jag vet att jag har ett jobb så jag har en inkomst. Vill kunna ta tag i mitt liv och leva livet. Hatar att världen blivit sååå beroende av pengar, allt handlar verkligen om pengar för att kunna överleva. När man var liten hade man ingen aning om pengar och dess värde man levde på sina föräldrar och allt var bra.. Man förstod inte att ens föräldrar spenderade sjukt mycket pengar på en man blev arg om man inte fick dyra grejer osv. Men nu förstår jag att mina föräldrar la pengar på viktigare saker t.ex. huset, räkningar och maten så man skulle överleva..
 
Nu när man blivit äldre och har hand om sin ekonomi själv så märker man hur mycket pengar spelar roll.. Då snackar jag inte om att man ska ha flera miljoner utan bara så man kan betala räkningar och sånt men ändå ha pengar att lägga på nöjen och till att spara. 
 
Som sagt man blir inte lycklig bara för att man har flera miljoner. Men pengar spelar roll för att man ska kunna överleva i dagens samhälle..
 
Lite ord från mig nu innan jag ska sova.
 
Imorrn har jag skola från 9-16, ska lära mig hjärt-&lungräddning och ha metod i puls och blodtryck.
 
Så gonatt allihop!
 
 
//Jenny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0